Trička, tacos a turisté aneb Singapur vydělává na Trump-Kim mánii

Rozruch okolo úterního summitu mezi Trumpem a Kimem probudil singapurského podnikatelského ducha a zvýšil naděje na příjmy plynoucí z vln turistů, kteří by po skončení setkání mohli zemi navštívit. Jistá osoba se například snaží prodat svou víkendovou rezervaci v hotelu Shangri-La, o němž média spekulují jako o možném místě ubytování jednoho z vůdců, a to za třikrát vyšší cenu.
marina bay sands.jpg
„Zarezervoval jsem si místo v hotelu, abych zde strávil několik dní svého volna, ale domnívám se, že kvůli summitu budou lidé ochotni zaplatit vyšší cenu,“ řekl v telefonickém rozhovoru Joel Lin, který požaduje 1 600 singapurských dolarů (26 000 korun) za každou ze dvou místností, které si rezervoval.Singapurská mincovna, která tento týden odhalila pamětní medailon pro summit, následně nechala vyrazit více zlatých a stříbrných kusů poté, co zaznamenala ohromnou odezvu. Cena za jeden kus ve zlatém provedení přijde na více než 1 000 singapurských dolarů (16 270 korun) a stříbrná varianta na více než 100 singapurských dolarů (1 627 korun). Pokud by byly všechny exempláře prodány, zisk by přesáhl 5 milionů singapurských dolarů (81,3 milionů korun). Na prodej medailonů, které získali při online nákupu, se připravují i prodejci. Australský dvojník Kim Čong-una, vystupující pod jménem Howard X, také inkasoval peníze, ale uvedl, že v pátek jej potkalo nepříjemné překvapení, když byl po příjezdu zpět do země podruhé za dva týdny zadržen a vyslýchán. Bylo mu povoleno vydat se opět na cestu poté, co byl upozorněn, aby se držel dále od míst, kde se bude summit konat.
mexický pokrm.jpg
Singapurský hamburgerový řetězec Wolf Burgers vyzval oba vůdce k tomu, aby ochutnali jeho „burger za světový mír“ s americkým sýrem cheddar a marinovaným korejským hovězím žebírkem Bulgogi shabu. Mexická restaurace Lucha Loco pak prodává tacos pojmenované „Rakeťák“ a „El Trumpo“. Trump v loňském roce nazval Kima „malým rakeťákem“, kdy si oba dva vyměňovali výhrůžky jaderné války a vyhlídka na summit nebyla ničím jiným než vzdáleným snem i pro toho největšího optimistu v oblasti marketingu. Město již zaplnilo více než 3 000 novinářů spolu s delegacemi a bezpečnostními doprovody.