Romeo, Julie a kancelář

Asi nikdo nenastupuje do nové práce s tím, že si tam najde partnera nebo partnerku na celý život. Na druhou stranu, s ohledem na to, že „v práci“ je stále ještě docela častá odpověď na to, kde se dva lidé seznámili, tak si asi musíme připustit, že romance na pracovištích občas kvetou. Někteří šéfové se snaží své zaměstnance od přílišného sbližovaní odrazovat s argumentem, že je to neprofesionální a narušuje to atmosféru v týmu.
muž v call centru.jpg
Z jistého pohledu je jejich názor pochopitelný. Není nic horšího, než když máte jen pár dní do důležitého deadlinu a musíte řešit, že se vám rozhádal marketing s personálním. Klienti nejsou hlupáci, a pokud v týmu panuje napětí, rychle si toho všimnou, a rozhodně to na ně neudělá dobrý dojem. Také je otázkou, jak případný vztah vezme zbytek oddělení. Pokud mají milenci štěstí, tak se kolektiv spokojí s několika narážkami, a pak si půjde po svých, ale stačí, aby si na jednoho z páru myslel i někdo jiný, a je oheň na střeše.

Na druhou stranu, existence spousty rodinných firem dokazuje, že mezilidské vazby mezi kolegy nemusí být nutně na překážku. Je ale nutné dodržet několik věcí. Tou první je, že práce je pořád práce, a doma je doma. To je složitější, než se může zdát. Hodně se mluví o tom, že lidé, co spolu pracují, by si neměli povinnosti tahat domů, ale problém může přijít i z opačného směru.
papírový blok.jpg
Šéf má právo vyžadovat, aby si lidé stále odvedli svoje, nezávisle na tom, jestli se pohádali, zrovna rozešli nebo mají na návštěvě maminku jednoho z nich. Pokud to partneři nedokážou dodržet, a řeší si v práci nebo dokonce před zákazníky svůj osobní život, je načase zasáhnout. Pár by také měl pochopit, že pro šéfa jsou stále v první řadě podřízení, nikoli milenci. Tedy že například úkoly budou dostávat v první řadě podle toho, co je potřeba udělat, a kdo se pro to hodí nejvíce, nikoli podle toho, že chtějí pracovat spolu.

Takže, šéf, který se snaží za každou cenu zasahovat do života svých podřízených, se možná připravuje o ty nejlepší pracanty, ale je na zamilovaných zaměstnancích, aby se dokázali chovat jako profesionálové.